UX/UI Designer
Kurs UX/UI Designer skierowany jest do osób, które chciałyby rozpocząć karierę zawodową w świecie projektowania użytecznych i nowoczesnych interfejsów.
Program ułożony jest tak, aby pokazać wszystkie możliwe ścieżki rozwoju
dla projektanta UX, od analityka, przez badacza po projektanta interfejsów graficznych, umożliwiając wybór tej wymarzonej, w której uczestnicy będą czuli się najlepiej.
- Zdalny - na żywo
- Weekendowy
- 124 godziny
- Max 14 osób
- Płatność w ratach 0%
- BRAK MIEJSC
Dla kogo?
Kurs skierowany jest do osób, które chciałyby rozpocząć karierę zawodową w świecie projektowania użytecznych i nowoczesnych interfejsów. Na zajęciach największy nacisk kładziemy na zrozumienie procesu, który leży u podstaw tworzenia produktów cyfrowych, a także na rozwinięcie kompetencji warsztatowo-analitycznych niezbędnych do wyciągania wniosków mających wpływ na finalny wygląd
i funkcjonowanie interfejsu.
Osobom po tym kursie oferujemy wsparcie w rozwoju kariery oraz pomoc w znalezieniu zatrudnienia na odpowiadającym umiejętnościom stanowisku.
Dodatkowe materiały UX/UI
Każdy uczestnik kursu otrzymuje pakiet dodatkowych materiałów edukacyjnych


Kursanci rozpoczynają od Wyprawki UX/UI, w której otrzymują listę niezbędnych narzędzi w pracy UX/UI designera, tutoriali, zbiór informacji o konferencjach, projektach do portfolio, a także listę artykułów i materiałów do nauki własnej.
Wyprawka do świetny wstęp do branży i lista najlepszych źródeł, by całkowicie otoczyć się UXem w Social Mediach.
Każdy uczestnik kursu otrzyma od nas w prezencie aż cztery numery magazynu! Dzięki temu wiedzę zdobytą podczas kursu będziesz mógł poszerzać z artykułów tworzonych przez najlepszych specjalistów z branży.
UX Magazyn to kwartalnik poświęcony branży projektowania produktów cyfrowych, piszą po polsku i o polskim rynku. Artykuły do każdego numeru są starannie wybierane. Szukają tematów niebanalnych, ciekawych oraz dobrze napisanych. Każdy artykuł przechodzi przez korektę merytoryczną oraz językową – wszystko po to, aby dostarczyć
Ci wiedzę podaną w jak najlepszej postaci.


Wielokrotnie podkreślamy, że wraz z nauką researchu i projektowania każdy UX/UI Designer powinien równolegle przyswajać niezbędny w branży IT język angielski. W tym celu kursanci otrzymują elektroniczne fiszki z całej branży IT, by swobodnie móc zrozumieć pracę całego zespołu deweloperskiego.


Koniec każdego kursu kończy się wprowadzeniem do branży IT, przedstawieniem metodologii pracy (Agile i Waterfall), stanowisk w zespole deweloperskim i zakresu odpowiedzialności każdego z nich.
Kursanci otrzymują e-book „Pierwsza praca w IT”, który stanowi poukładane źródło wiedzy, by po otrzymaniu pierwszej pracy mogli swobodniej i sprawniej rozpocząć pracę rozumiejąc struktury organizacyjne i sposób zarządzania pracą.
Co po kursie?
Ukończony kurs to nie wszystko i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę.
Nasze kursy wyróżniają się od innych tym, że odbywają się w bardzo małych grupach (max 12 osób) – dzięki temu każdego naszego absolwenta traktujemy
jak przyjaciela i pomagamy znaleźć pracę zgodną z jego wiedzą i oczekiwaniami.
1. Stworzymy Twoją markę na rynku pracy
Trener pomoże Ci przygotować profesjonalne CV oraz zbudować portfolio. Swoje CV skonsultujesz z Trenerem mającym doświadczenie w rekrutacjach, a podczas kursu przygotujesz projekty, które będzie można umieścić w portfolio.
2. Przygotowanie do rekrutacji
Kluczowym elementem kursu jest przygotowanie do rozmów rekrutacyjnych. Na kursie omówimy zagadnienia, które pojawiają się na rozmowach rekrutacyjnych i przećwiczymy odpowiedzi na popularne pytania. Trener opowie o tym, jak wygląda rekrutacja UX Designera i zwróci uwagę również na umiejętności i kompetencje miękkie (soft-skills).
3. Pomożemy Ci w poszukiwaniu pracy
Ten etap jest najważniejszy dla nas
i dla większości naszych kursantów.
Dołożymy wszelkich starań, żeby każdy nasz absolwent znalazł idealną dla siebie pracę.
Pomaga nam w tym duża znajomość rynku i kontakty biznesowe
w największych firmach IT w Polsce.
Nasi absolwenci pracują w:
Opinie o kursie UX Research & Design
Na uwagę zasługuje skupienie się w większym stopniu sposobie myślenia, filozofii i umiejętności analizy, niż na samych narzędziach do prototypowania.








Program kursu
Prework: Przygotujesz się do wejścia w świat UX.
Warsztaty: W tym segmencie omawiamy takie podstawowe zagadnienia jak: wrażenia użytkownika, budowa doświadczeń, rodzaje motywacji i jej wykorzystanie w procesie projektowania interfejsów. Poruszymy też kwestie różnic kulturowych w projektowaniu, czy postrzeganie treści (pattern F i Z). Omówimy także kompetencje cyfrowe społeczeństwa i co z nich wynika dla nas, jako projektantów.
Prework: Zaznajomisz się z tematyką celów biznesowych, czyli kluczowych elementów życia każdej firmy i każdego projektu.
Warsztaty: Ten blok omawia bardzo ważne elementy procesu projektowego, od których zależy dalsza praca projektanta User Experience, czyli poznanie i zrozumienie problemu biznesowego. Omówimy zbieranie wymagań biznesowych oraz narzędzia do tego przeznaczone, analizę funkcjonalną, wywiady z interesariuszami, a także badanie rynku i konkurencji.
Prework: Poznasz sposoby zapisywania wymagań biznesowych zrozumiałych zarówno dla biznesu, jak i zespołu technicznego.
Warsztaty: Ten blok służy omówieniu w jaki sposób przekładać zebrane wymagania biznesowe na rozwiązania projektowe. Nauczymy się, dlaczego są potrzebne i jak prawidłowo budować historyjki użytkownika (user stories), jakie mają zastosowanie zastosowanie w pracy z Jirą – narzędziem do zarządzania projektami w IT. Pojawi się logika, a także dowiesz się, dlaczego najważniejszym etapem pracy nad projektem systemu czy aplikacji jest prawidłowe user flow i wireflow.
Konsultacje: Podsumujemy kwestie poruszane na warsztacie, w tym język projektowy oraz historyjki użytkownika.
Prework: Przygotujesz się do badań z użytkownikami, poznasz najlepsze i najbardziej sprawdzone metody.
Warsztaty: W tym bloku omawiamy najważniejsze techniki badania użytkowników, czyli wywiady pogłębione, ankiety, obserwacja, czy grupy fokusowe. Nauczysz się narzędzia do mapowania ścieżek i touchpointów – User Journey Mapping
Konsultacje: Podsumujemy pracę, którą wykonasz podczas badań i wywiadów.
Prework: Poznasz teorię projektowania zachowań użytkownika.
Warsztaty: Ten blok służy do przybliżenia kilku najbardziej niezbędnych zagadnień z zakresu psychologii poznawczej, psychologii społecznej, a także jak wykorzystywać swoją wiedzę psychologiczną do prawidłowego budowania interfejsów. Omówimy dodatkowo psychologie koloru, teorię Gestalt i poszerzymy wiedzę z zakresu psychologii motywacji.
Prework: Zapoznasz się wstępnie z jednym z najpopularniejszych narzędzi w pracy UX Designera.
Warsztat: Omówimy i porównamy najważniejsze i najpowszechniej używane programy dla UX. Przejdziemy przez cały interfejs i podstawy poruszania sie po Figmie (nawigacja), omówimy takie zagadnienia jak frame, layout grid, kolory, wstawianie zdjęć, kształty i pen tool, komponenty i master komponenty, podstawy prototypowania, eksport grafik, preview, share’owanie dokumentu, czy dodawanie komentarzy.
Prework: Przygotujesz się do tworzenia i testowania makiet low-fi. Poznasz słownictwo, którego UX Designerzy używają w swojej codziennej pracy.
Warsztaty: Zajmiemy się omówieniem makiet desktopowych i mobilnych dla web i standardów dla projektowania po kątem rozdzielczości ekranu. Dowiesz się, jak projektować pod natywne aplikacje mobilne. Zatrzymamy się na podejściu mobile first i dlaczego ono jest ważne, a także czym są breakpointy. Omówimy szerzej zalety podejścia iteracyjnego, makiety lo-fi i testowanie użyteczności już na poziomie odręcznych szkicow.
Konsultacje: Rozwiejemy wszelkie wątpliwości, które nasuną się po warsztacie.
Prework: Wkroczysz w świat projektowania interfejsów i design systemu.
Warsztaty: Blok dla podstawowych zagadnień User Interface Design, jak kształtują się trendy w projektowaniu i czym jest Design System. Omówimy różnicę pomiędzy Design Systemem, UI Kitem i Brandbookiem, poznasz rodzaje design systemów dostępnych na rynku, komponenty i ich użycie, a także czym jest atomic design.
Prework: Zapoznasz się z teorią projektowania dla osób z niepełnosprawnościami.
Warsztaty: WCAG 2.1, rodzaje niepełnosprawności, kontrasty i kolory, materiały audio i wideo, narzędzia wspierające i poruszanie się klawiaturą po interfejsie, semantyka (ARIA, architektura strony, bold vs strong), dysleksja, autyzm, padaczka, choroby neurodegenracyjne, projektowanie dla osób starszych – te wszystkie zagadnienia, jako niezwykle ważne dla inkluzywności poruszymy i omówimy w trakcie zajęć z dostępności cyfrowej.
Konsultacje: Odpowiemy na pytania, które pojawią się po warsztacie.
Prework: Zaznajomisz się z tematyką projektowania interfejsów
Warsztat: Kolor, tworzenie palety kolorów, zasady łączenia kolorów, kolory w dark mode, typografia projektowa, ikonografia projektowa, spójność wizualna elementów, a także do czego przydają się i jak tworzyć dobre moodboardy.
Prework: Wprowadzimy Cię w kwestie związane z projektowaniem aplikacji natywnych.
Warsztat: W tym bloku dogłębnie omawiamy projektowanie natywnych aplikacji mobilnych dla Android i iOS. Poznasz dobre praktyki i jeszcze raz omówimy elementy, których nie powinno się wykorzystywać z rozwiązań webowych. Wyjaśnimy także czym jest przestrzeń operacyjna i gesty mobile, kiedy można użyć dźwięku w aplikacji mobilnej, a także jak dobrze projektować notyfikacje push.
Prework: Poznasz teorię z zakresu typografii oraz okulografii, czyli śledzenia ruchu gałek ocznych.
Warsztaty: Omówimy podstawy Eye-Trackingu i dlaczego nadal jest ważny w badaniach użyteczności. Przejdziemy przez podstawy UX Writingu, wyjaśnimy jak dobrze zaprojektować ToV i dlaczego jest to ważne. Omówimy różnice między copywritingiem, UX writingiem i jak podejść do projektowania microcopy, by użytkownicy nie musieli się zastanawiać nad wyborem przycisku.
Konsultacje: Podsumujemy kwestie poruszane na warsztacie i rozwiejemy wątpliwości, które pojawiły się po warsztacie.
Prework: Zapoznasz się z teorią z zakresu testowania użyteczności.
Warsztaty: Rozbudowany blok warsztatowy, na którym wprowadzamy w testy użyteczności moderowane, niemoderowane, omawiamy inne rodzaje testowania rozwiązań, a także przygotowujesz scenariusze testowe i przetestujesz swoje własne makiety.
Konsultacje: Odpowiemy na pytania, których nie zdążyłeś zadać w trakcie warsztatów.
Prework: Dowiesz się czym jest audyt heurystyczny i przygotujesz do warsztatów.
Warsztaty: Praktyczne zajęcia z audytowania stron i aplikacji bazujące na wcześniejszej wiedzy z kursu. Omawiamy tworzenie raportów i prawidłowy przebieg wędrówki poznawczej.
Konsultacje: Podsumujemy funkcje i role audytu oraz odpowiemy na nurtujące Cię kwestie.
Prework: Poznasz narzędzia analityczne wykorzystywane w pracy wielu UX Designerów i analityków.
Warsztaty: Wierzymy, że każdy dobry projektant UX powinien umieć posługiwać się danymi i umieć wyciągać z nich wnioski w przynajmniej podstawowym zakresie. Blok ten jest przeznaczony do zapoznania z niezbędnymi narzędziami służącymi do analizy danych ilościowych i behawioralnych.
Konsultacje: Podsumujemy rodzaje analiz i możliwości narzędzi takich jak Google Analytics i HotJar.
Prework: Dowiesz się jakie techniki warsztatowe wykorzystują największe firmy na świecie.
Warsztaty: Umiejętność prowadzenia warsztatów jest jedną z najbardziej pożądanych umiejętności na rynku. Jeden dzień warsztatowy poświęcimy na wprowadzenie do Design Thinking i przejście przez cały warsztat od fazy empatii do fazy testowania. Omówimy różnice między Design Thinking a Design Sprint i kiedy warto stosować którą z metodologii warsztatowych.
Konsultacje: Podsumujemy najlepsze sposoby na pracę warsztatową, którą wykorzystuje w swoich projektach m.in. Google.
Prework: Zapoznasz się z teorią metodyk i frameworków w zwinnym zarządzaniu projektami.
Warsztaty: Przedstawimy techniki pracy w zespołach IT. Skupimy się na realnych przykładach z życia dużej organizacji. Omówimy metodykę Waterfall, Agile, a także dlaczego w polskich firmach pracujemy w schemacie mieszanym. Omówimy czym jest MVP, PoC i jak skutecznie podchodzić do procesu projektowania oraz implementacji, żeby było to maksymalnie efektywne.
Konsultacje: Podsumujemy jak wygląda praca UX w zwinnych metodykach zarządzania oraz odpowiemy na Twoje pytania.
Prework: Dowiesz się jak wygląda współpraca UX Designera z zespołem developerskim
Warsztaty: W tym krótkim bloku tematycznym skupiamy się na procesie hand-off, czyli na przekazywaniu projektu do developmentu. Jakich możemy użyć narzędzi, żeby usprawnić pracę developerów, a także jak pracować z testerami oprogramowania.
Konsultacje: Rozwiejemy Twoje wątpliwości i odpowiemy na pytania.
Warsztaty: Rozbudowany blok omawiany przez specjalistę UX prowadzącego rektutacje techniczne. Omówienie podstawowych błędów w CV, a także rzeczy, na które zwracają uwagę rekruterzy. Omówimy temat budowania portfolio i jakie narzędzia dostępne na rynku mogą nam w tym pomóc.
Nasi trenerzy
Ucz się pod okiem doświadczonych specjalistów!
UX designer. Planowała zostać graficzką, ale IT pokrzyżowało jej plany. Uwielbia rysowanie skomplikowanych procesów i audytowanie doświadczeń użytkowników.
UX/UI Team leader. Uwielbia kontakt z użytkownikiem w formie badań. Największą przyjemność sprawia jej opracowanie i wdrażanie strategii rozwoju danego obszaru produktu. W wolnych chwilach ćwiczy jazdę motocyklem i tworzenie ubrań w duchu slow-fashion.
UX Designer, uwielbiający działać na wszystkich etapach procesu UX – researchu, designu i budowania strategii – wyciągając najważniejsze wymagania oraz przekuwając je w rzeczywiste i osiągalne rozwiązania. W wolnych chwilach jeździ konno i macha szabelką.
UX/UI designer z pasji do estetyki oraz kreatywnych i funkcjonalnych rozwiązań. Specjalizuje się w aplikacjach webowych. Lubi próbować sportów ekstremalnych, a jej marzeniem jest odhaczyć każdy kontynent.
UX/UI Designer i Product Owner. Fascynuje się fazą powstawania projektów i maksymalizacją ich wartości. Wieczorami występuję w roli UX Designera i Scrum Mastera w kole naukowym ITberries, działającym przy AGH. Uwielbia cyferki, wykresy i heatmapy.
FAQ - Najczęściej Zadawane pytania
Oczywiście! Kurs przygotowany jest zupełnie od podstaw, a jego zakres zaprojektowany tak, by rozpocząć od „Czym jest UX”, a skończyć na zaawansowanych pracach na makietach, czy poznaniu technik warsztatowych używanych m.in. przez takie firmy jak Google. Wszystkiego nauczysz się tutaj 🙂
Tak, jednym z warunków ukończenia kursu jest oddanie projektu. Projekt jest realizowany częściowo w 3-4 osobowej grupie, a ostatni etap jest wykonywany samodzielnie. Zakres kursu został przygotowany tak, by przejść przez cały proces projektowy, więc nauczysz się pod kątem teoretycznym i praktycznym jak prowadzić wywiady, przeprowadzać analizę wymagań i konkurencji i zaprojektujesz swoje rozwiązanie.
Nasze kursy odbywają się w weekendy, w soboty i niedziele w godzinach 9:00 – 15:00
Dokładny harmonogram jest do pobrania na stronie.
Dodatkowo między każdym weekendem zajęć prowadzimy konsultacje – terminy konsultacji ustala trener i całą grupą na zajęciach weekendowych.
Tak – jeśli cała grupa wyrazi taką chęć (a dotychczas tak było) to nagrywamy wszystkie zajęcia 🙂
Dodatkowo zaległości możesz nadrobić na konsultacjach, czyli nieobowiązkowych spotkaniach z trenerem.
Oczywiście! Po każdym spotkaniu dajemy naszym kursantom kilka dni na przyswojenie wiedzy i umawiamy się na konsultacje online (dla chętnych), podczas których odpowiadamy na wszelkie pytania i omawiamy zadania.
Oferujemy możliwość rozłożenia płatności nawet na 7-8 rat 0%. Wszystko odbywa się bez pośrednictwa banku, więc system płatności w ratach jest bardzo elastyczny. Podczas zapisu na kurs wystarczy wpisać liczbę rat, a my skontaktujemy się z Tobą, żeby ustalić szczegóły 🙂
Podczas kursu stworzysz swój pierwszy projekt do portfolio. Będzie to najlepszą wizytówką Twoich umiejętności, zwłaszcza, jeśli nie masz doświadczenia komercyjnego. Pracodawcy bardzo dobrze patrzą na osoby, które mimo braku stażu mogą pochwalić się swoimi projektami.
Dodatkowo ostatni dzień zajęć jest przeznaczony po części właśnie na omówienie procesów rekrutacji, jakie obecnie panują na rynku.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej zajrzyj na naszego bloga – znajdziesz tam porady i opinie absolwentów.
Po każdych zajęciach kursanci otrzymują prezentacje, która była ostatnio omawiana. Po skończonym kursie jest możliwość dostępu do materiałów jeszcze przez kilka miesięcy.
To bardzo proste – wypełnij formularz zapisów na stronie
https://softie.pl/zapisy
Skontaktujemy się z Tobą w ciągu 24 godzin, żeby potwierdzić wpisanie do grupy i odpowiemy na wszelkie pytania.
Komputer powinien pozwalać na bezproblemową pracę z kilkoma aplikacjami uruchomionymi jednocześnie. Sugerowana konfiguracja:
- System operacyjny Windows 7 lub nowszy (Linux/MacOS)
- Procesor Intel i5,
- Minimum 4 GB RAM,
- Minimum 10 GB wolnego miejsca na dysku,
- Karta WiFi.
Podczas kursu będziemy używać takich narzędzi, jak Figma, czy Miro. Obie aplikacje są w podstawowej wersji darmowe – zachęcamy do przetestowania, czy Twój komputer nie będzie miał problemów z ich obsługą.
Dodatkowo zajęcia odbywają się on-line, dlatego szybkie i przede wszystkim stabilne łącze internetowe jest niezbędne.
Kursanci zobowiązani są do posiadania własnego sprzętu.
Oczywiście! Nasze jedyne wymagania, to:
a) maksymalnie dwie nieusprawiedliwione nieobecności – jeśli nie możesz wziąć udziału poinformuj nas o tym,
b) aktywność na zajęciach – kurs jest prowadzony zarówno w formie teoretycznej (wykłady), jak i praktycznej (warsztaty), dlatego bardzo ważny jest Twój aktywny udział,
c) terminowe oddanie projektu – dla ułatwienia podzieliliśmy projekt na części, żebyś mógł/mogła pracować etapami.
Zaznaczamy również, że wdzwanianie się na zajęcia z telefonu jest równoznaczne z brakiem aktywności. Bierz aktywny udział, by jak najwięcej wyciągnąć z kursu – ten czas jest dla Ciebie!
Jak najbardziej! Na kurs dołączają zwykle osoby, które chcą się przebranżowić, dlatego zaczynamy od podstaw, ale jeśli masz już jakąś wiedzę, to tym lepiej dla Ciebie – uporządkujesz ją i będziesz mieć okazję przejść przez cały proces projektowy. Regularnie zdarzają się kursanci, którzy pracują na stanowiskach pokrewnych lub odbywają staże, jako UX Designerzy.
Tak, wszystkie zajęcia odbywają się na żywo. Kurs prowadzony jest zdalnie.
Nie ma problemu – kurs może być po części spłacony z budżetu pracodawcy, a pozostałą część możesz rozłożyć na raty 0%! Skontaktuj się z nami lub wpisz te informacje w formularzu zapisów – na pewno znajdziemy dobre wyjście.
Oczywiście, w ramach kursu realizowany jest minimum jeden duży projekt. Jest on bardzo obszerny i świetnie przygotowany pod kątem portfolio. Podczas kursu oddaje się etapami poszczególne części od samego pomysłu, przez badania, wywiady, zaprojektowanie architektury informacji, aż do przygotowania makiet i finalnie prototypów. Portfolio będzie więc bardzo dokładnie opisane – w przeciwieństwie do pustych makiet, które są czysto UI-owe i nie stanowią tak dużej wartości przy rozmowach rekrutacyjnych.
Równolegle można oczywiście robić drugi lub później, bazując już na tym, czego się nauczyło podczas kursu.