ux kurs miniaturka

User Experience Research & Design

Kurs UX R&D skierowany jest do osób, które chciałyby rozpocząć karierę zawodową w świecie projektowania użytecznych i nowoczesnych interfejsów.

Program ułożony jest tak, aby pokazać wszystkie możliwe ścieżki rozwoju
dla projektanta UX, od analityka, przez badacza po projektanta interfejsów graficznych, umożliwiając wybór tej wymarzonej, w której uczestnicy będą czuli się najlepiej.

  • Zdalny - na żywo
  • 17.11.2020-11.02.2021
  • Wieczorowy
  • 124 godziny
  • Max 12 osób
  • Płatność w ratach 0%
  • 4450 zł

Dla kogo?

Szkolenie skierowane jest do osób, które chciałyby rozpocząć karierę zawodową w świecie projektowania użytecznych i nowoczesnych interfejsów. Na kursie największy nacisk kładziemy na zrozumienie procesu, który leży u podstaw tworzenia produktów cyfrowych, a także na rozwinięcie kompetencji warsztatowo-analitycznych niezbędnych do wyciągania wniosków mających wpływ na finalny wygląd
i funkcjonowanie interfejsu.
 

Osobom po tym kursie oferujemy wsparcie w rozwoju kariery oraz pomoc w znalezieniu zatrudnienia na odpowiadającym umiejętnościom stanowisku.

UX Magazyn partnerem kursu!

UX Magazyn to kwartalnik poświęcony branży projektowania produktów cyfrowych, piszą po polsku i o polskim rynku. Artykuły do każdego numeru są starannie wybierane. Szukają tematów niebanalnych, ciekawych oraz dobrze napisanych. Każdy artykuł przechodzi przez korektę merytoryczną oraz językową – wszystko po to, aby dostarczyć
Ci wiedzę
podaną w jak najlepszej postaci.

Każdy uczestnik kursu otrzyma od nas w prezencie aż cztery numery magazynu! 
Dzięki temu wiedzę zdobytą podczas kursu będziesz mógł poszerzać
z artykułów tworzonych przez najlepszych specjalistów z branży.

Co po kursie?

Ukończony kurs to nie wszystko i doskonale zdajemy sobie z tego sprawę.

Nasze kursy wyróżniają się od innych tym, że odbywają się w bardzo małych grupach (max 12 osób) – dzięki temu każdego naszego absolwenta traktujemy
jak przyjaciela i pomagamy znaleźć pracę zgodną z jego wiedzą i oczekiwaniami. 

1. Stworzymy Twoją markę na rynku pracy

Dobre CV to nie wszystko. Wiemy,
jak ważna jest pewność siebie, dlatego nasz zespół HR przeszkoli Cię
z kompetencji miękkich. Zdobędziesz niezbędne umiejętności interpersonalne, które przećwiczysz
na kolejnym etapie - próbnej rozmowie rekrutacyjnej.

2. Rozmowa rekrutacyjna

Kluczowym etapem na koniec kursu jest odbycie pełnego procesu rekrutacyjnego.
Na początek pod okiem rekruterów przygotujesz swoje CV. Następnie
w bezpiecznych warunkach przejdziesz przez wszystkie etapy rekrutacji. Zaczniesz od rozmowy z pracownikiem HR, kończąc na rozmowie technicznej.

3. Pomożemy Ci w poszukiwaniu pracy

Ten etap jest najważniejszy dla nas
i dla większości naszych kursantów. Dołożymy wszelkich starań, żeby każdy nasz absolwent znalazł idealną dla siebie pracę.
Pomaga nam w tym duża znajomość rynku i kontakty biznesowe
w największych firmach IT w Polsce.

Opinie o kursie UX Research & Design

Ciekawa oferta podchodząca holistycznie do zagadnienia User Experience. Na uwagę zasługuje skupienie się w większym stopniu sposobie myślenia, filozofii i umiejętności analizy, niż na samych narzędziach do prototypowania.
Maciek
Przewodniczący ITberries - organizacji zajmującej się User Experience
Bardzo się cieszę, że powstają kursy, które wprowadzają uczestnika w cały proces UX, a nie jedynie w jego część. Co więcej, tematyka jest dobrze przemyślana i porusza ważne, a często pomijane, zagadnienia m.in. dostępność, zwinne podejście do produktu czy współpracę z programistami i testerami.
Patryk
Junior UX Designer

Program kursu

1. Wprowadzenie do UX – czym  wrażenia użytkownika 

Przygotujesz się do wejścia w świat UX. 

Różnice kulturowe w projektowaniupostrzeganie treściczym uwarunkowana jest motywacja człowieka. Co to  wrażenia, jak zbudować doświadczenieUmiejętności cyfrowe w społeczeństwie. 

2. Proces projektowy: Cele biznesowe i cele użytkownika 

Zaznajomisz się z tematyką celów biznesowych, czyli kluczowych elementów życia każdej firmy i każdego projektu. 

Zbieranie wymagań biznesowychanaliza funkcjonalnawywiady z interesariuszamibadanie rynku i konkurencji. 

3. Wymagania biznesowe. User stories, user flow (Whimsical) 

Poznasz sposoby zapisywania wymagań biznesowych zrozumiałych zarówno dla biznesu, jak i zespołu technicznego. 

Przełożenie wymagań biznesu na język projektowy, prawidłowe budowanie historyjek użytkownika, zastosowanie w pracy z Jira. Logika, struktura i przepływ ekranów aplikacji.

Podsumujemy kwestie poruszane na warsztacie, w tym język projektowy oraz historyjki użytkownika. 

4. Proces projektowyBadania potrzeb użytkowników oraz badania z użytkownikami 

Przygotujesz się do badań z użytkownikami, poznasz najlepsze i najbardziej sprawdzone metody. 

Wywiadyankietyobserwacjagrupy fokusowesortowanie kart, User Journey Mapping.

Podsumujemy pracę, którą wykonałeś podczas badań i wywiadów. 

5. Psychologiczne podstawy UX – projektowanie zachowań 

Poznasz teorię projektowania zachowań użytkownika. 

Intuicjabłędy poznawczeuwagapamięć, Gestalt, grywalizacja 

6. Proces projektowyIteracyjne podejście do makietowania i testowania makiet 

Przygotujesz się do tworzenia i testowania makiet low-fi. Poznasz słownictwo, którego UX Designerzy używają w swojej codziennej pracy. 

Zalety podejścia iteracyjnegotestowanie szkiców 

Rozwiejemy wszelkie wątpliwości, które nasuną się po warsztacie. 

7. Makiety statycznemakiety interaktywneporównanie software’u dla UX  (Figma) 

Poznasz teorię i oprogramowania pomocne w tworzeniu makiet statycznych i interaktywnych. 

Makiety web, makiety mobile (native. responsive), podejście mobile first.

Podsumujemy stworzone przez Ciebie makiety, doradzimy w przypadku niejasności. 

8. Dostępność cyfrowa – projektowanie dla wszystkich 

Zapoznasz się z teorią projektowania dla osób z niepełnosprawnościami. 

WCAG 2.0, typy niepełnosprawnościułatwienia dla osób z niepełnosprawnościami, ARIA, projektowanie pod screen-readery, software wspomagający audyt dostępności.

Odpowiemy na pytania, które pojawią się po warsztacie. 

9. Projektowanie treści – psychofizjologia czytaniakomunikaty 

Poznasz teorię z zakresu typografii oraz okulografii, czyli śledzenia ruchu gałek ocznych. 

Podstawy Eye-Trackingu, UX Writing, podstawowe zagadnienia z zakresu typografii 

Podsumujemy kwestie poruszane na warsztacie i rozwiejemy wątpliwości, które pojawiły się po warsztacie. 

10. Proces projektowyTestowanie użyteczności 

Zapoznasz się z teorią z zakresu procesu projektowego. 

Omówienie procesu projektowego. 

Odpowiemy na pytania, których nie zdążyłeś zadać w trakcie warsztatów. 

11. Audyt heurystyczny UX 

Dowiesz się czym jest audyt heurystyczny i przygotujesz do warsztatów. 

Omówienie heurystykraporty z audytu.

Podsumujemy funkcje i role audytu oraz odpowiemy na nurtujące Cię kwestie. 

12. Techniki warsztatowe UX – Design Thinking i Design Sprint

Dowiesz się jakie techniki warsztatowe wykorzystują największe firmy na świecie. 

Odkrywanie i empatyzacja, tworzenie wizji, prototypowanie i doszczegółowienie koncepcji. 

Podsumujemy najlepsze sposoby na pracę warsztatową, którą wykorzystuje w swoich projektach m.in. Google. 

13. Analityka webowa. Podstawy Google Analytics i Hotjar

Poznasz narzędzia analityczne wykorzystywane w pracy wielu UX Designerów i analityków. 

Analiza ilościowa i jakościowa. Poznanie narzędzi analitycznych i umiejętne wyciąganie wniosków z danych. 

Podsumujemy rodzaje analiz i możliwości narzędzi takich jak GA i HotJar. 

14. Podejście Lean UX & miejsce UX w frameworku SCRUM 

Zapoznasz się z teorią metodyk i frameworków w zwinnym zarządzaniu projektami. 

Filary, role, zdarzenia i artefakty Scruma. Praca z zespołem Scrumowym. 

Podsumujemy jak wygląda praca UX w zwinnych metodykach zarządzania oraz odpowiemy na Twoje pytania. 

15. Współpraca z programistami i testerami 

Dowiesz się jak wygląda współpraca UX Designera z zespołem developerskim 

Tajniki pracy z zespołem developerskim, wspólne działanie na rzecz maksymalizacji wartości produktu. 

Rozwiejemy Twoje wątpliwości związane z pracą UX Designera w zespole developerskim. 

16. Rynek pracy w Polsce, CV, portfolio, rozmowy rekrutacyjne 

Dowiesz się jak stworzyć dobre CV, co jest poszukiwane na rynku pracy i jak dobrze wypaść na rozmowie kwalifikacyjnej.

Nasi trenerzy

Ucz się pod okiem doświadczonych specjalistów!

Marta

Senior UX specjalizująca się w analizie i wdrażaniu strategii w organizacjach. Zainteresowana wykorzystaniem mechanizmów neuropsychologicznych w projektowaniu oraz wdrażaniem dostępności cyfrowej. W wolnym czasie przewodniczy Kołu Naukowemu UX na SWPS. 

Filip

UX/UI Designer i Product Owner. Fascynuje się fazą powstawania projektów i maksymalizacją ich wartości. Wieczorami występuję w roli UX Designera i Scrum Mastera w kole naukowym ITberries, działającym przy AGH. Uwielbia cyferki, wykresy i heatmapy.

FAQ - Najczęściej Zadawane pytania

Nie wymagamy żadnego stażu – kurs przygotowany jest zupełnie od podstaw, a jego zakres zaprojektowany tak, by rozpocząć od „Czym jest UX”, a skończyć na zaawansowanych pracach na makietach, czy poznaniu technik warsztatowych używanych m.in. przez takie firmy jak Google. 

Prework to materiały, które prześlemy Ci przed każdym spotkaniem. Zawiera on krótkie wprowadzenie w zagadnienia, które będą omawiane na zajęciach. Znajdą się tam również instrukcje instalacji programów, które będą niezbędne podczas zajęć. W przypadku jakichkolwiek problemów lub wątpliwości będziemy do Twojej dyspozycji podczas dodatkowych konsultacji online, które odbywają się po każdym spotkaniu.

Po każdej edycji zbieramy listę absolwentów, którzy chcieliby znaleźć lub zmienić pracę. 

  • Na początek przygotujesz profesjonalne CV pod okiem rekruterów technicznych i pracowników HR, którzy na co dzień rekrutują specjalistów IT.
  • Następnie za Twoją zgodą przekażemy Twój profil do firm partnerskich informując je, jakie umiejętności nabyłeś w ramach kursu.
  • Pod naszym okiem stworzysz projekty, które będziesz mógł umieścić w publicznym repozytorium i załączyć do niego link w CV. Będzie to najlepszą wizytówką Twoich umiejętności, zwłaszcza, jeśli nie masz doświadczenia komercyjnego. Pracodawcy bardzo dobrze patrzą na osoby, które mimo braku stażu mogą pochwalić się swoimi projektami.

Oczywiście! Po każdym spotkaniu dajemy naszym kursantom kilka dni na przyswojenie wiedzy i umawiamy się na konsultacje online (dla chętnych), podczas których odpowiadamy na wszelkie pytania i omawiamy zadania.

Na kurs prosimy przyjść z własnym komputerem.

Do każdego zagadnienia nasi kursanci otrzymują materiały. Zarówno przed (prework, wprowadzenie teoretyczne) jak i po każdym spotkaniu (prezentacje, zadania dla chętnych). 

Kursy odbywają się we wtorki i czwartki między 17:00, a 21:00. Jeśli potrzebujesz dokładnego harmonogramu spotkań skontaktuj się z nami 🙂

Skontaktuj się z nami za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie, chatu, bądź na naszych mediach społecznościowych. Nie zapomnij podać swoich danych kontaktowych: telefonu i adresu e-mail. Zadzwonimy do Ciebie w ciągu 24 godzin, odpowiemy na wszystkie pytania wspólnie załatwimy formalności.

Komputer powinien pozwalać na bezproblemową pracę z kilkoma aplikacjami uruchomionymi jednocześnie. Sugerowana konfiguracja:

  • System operacyjny Windows 7 lub nowszy (Linux/MacOS)
  • Procesor Intel i5,
  • Minimum 4 GB RAM,
  • Minimum 10 GB wolnego miejsca na dysku,
  • Karta WiFi.

System płatności w ratach jest bardzo elastyczny, dlatego prosimy o kontakt w celu wybrania dla Ciebie najlepszego rozwiązania.

Rozważasz udział w kursie?

Wypełnij formularz, a my skontaktujemy się z Tobą i odpowiemy na wszelkie pytania

  • Softie Sp. z o.o.
  • Chmielna 2/31 Warszawa
  • 736 851 666
  • hello@softie.pl